Jak wygląda windykacja telefoniczna?

windykacja telefoniczna wykonywana przez eksperta

Spośród wielu narzędzi windykacyjnych, jakimi obecnie mogą posługiwać się firmy pomagające w odzyskiwaniu należności, to własnie windykacja telefoniczna może być zaliczana nie tylko do tych najbardziej polubownych, ale i najskuteczniejszych form odzyskiwania należności. Choć wielu wierzycieli również próbuje nakłonić swoich dłużników do spłaty należności drogą telefoniczną, ich działania nie skutkują pożądanymi rezultatami. Najczęściej poza zapewnieniami o rychłym uregulowaniu płatności, kończy się na czczych obietnicach i dalszym przeciąganiu sprawy.

5 głównych elementów windykacji telefonicznej.

O niebo lepszą skuteczność mają rozmowy przeprowadzane przez zawodowych windykatorów. Ich włączenie się do sprawy odzyskiwania zadłużenia zazwyczaj działa na dłużników w nadzwyczaj motywujący sposób, w związku z czym należności wkrótce zostają spłacone. Oto jak wygląda 5 głównych elementów windykacji telefonicznej.

  1. Żadna windykacyjna rozmowa telefoniczna nie może odbyć się bez skrupulatnego przygotowania. Prócz zrobienia wywiadu środowiskowego, dzięki któremu dowiemy się o szczegółach dotyczących zawartej umowy, bardzo przemyślana musi być strategia działania i postawa, jaką przyjmie się w stosunku do rozmówcy. Windykator powinien być dobrym psychologiem i negocjować warunki spłaty zadłużenia w umiejętny sposób.
  2. Po krótkim zapoznaniu dłużnika z kim ma do czynienia, należy ustalić, czy dana osoba faktycznie jest tą, z którą chcemy rozmawiać. To dlatego także i windykator powinien poprosić swego rozmówcę o przedstawienie.
  3. Jeśli nie będzie wątpliwości, że rozmawiamy z dłużnikiem lub osobą przez niego uprawnioną do prowadzenia rozmowy, należy pokrótce przypomnieć dane dotyczące długu. Dłużnik powinien zostać poinformowany w zrozumiały dla niego sposób, jaka jest jego kwota oraz czy narastają od niej odsetki.
  4. Następnym elementem rozmowy powinno być wysłuchanie, co na ten temat ma do powiedzenia dłużnik. Należy zwracać uwagę na każde jego słowo, czy też mniej lub bardziej enigmatyczne sformułowania, którymi będzie się posiłkował, informując windykatora o powodach nieuiszczenia wpłaty. Nie należy pozwolić tu sobie na jakąkolwiek nieuważność, ponieważ może być to powodem nieskutecznego poprowadzenia dalszej części konwersacji.
  5. Kolejną częścią rozmowy jest komentarz windykatora na właśnie usłyszaną deklarację, czy też jej brak. Powinien on upomnieć dłużnika, że kolejny termin zapłaty jest nieprzekraczalny, a jeśli się z niej nie wywiąże, sprawa zostanie przekazana do sądu. Należy dosadnie podkreślić, że tym razem dłużnik powinien potraktować spłatę zadłużenia poważnie, ponieważ w przeciwnym razie konsekwencje, jakie go czekają, mogą okazać się bardzo nieprzyjemne.

Kluczem do satysfakcjonujących rezultatów, jakie ma przynieść windykacja telefoniczna jest solidność przygotowania do niej i trzymania się pewnego schematu. Podczas jej trwania należy nie tylko szczegółowo objaśnić dłużnikowi, w jakiej sytuacji się znalazł, ale też podkreślić, że nie ma mowy o uchyleniu się od zapłaty. Kończąc ją, powinniśmy znać termin planowanej wpłaty oraz jej formy, by stało się jasne, że jest to dla dłużnika ostatnia szansa na polubowne załatwienie sprawy.

Profesjonalna windykacja telefoniczna.

Usługę windykacji można także zlecić firmie zewnętrznej, najprostszą formą jest skorzystanie z platformy windykacji online, takiej jak Payhelp. Windykacja telefoniczna to tylko jedno z narzędzi którym posługuje się zespół Payhelp aby odzyskać dług wynikający z tytułu nieopłaconej w terminie faktury.