Nowoczesne biuro rachunkowe to coś więcej niż księgowość

nowoczesne biuro rachunkowe altera
payhelp small logo

Rozwój technologiczny, innowacyjne i coraz lepsze rozwiązania dotyczą niemal każdej branży, która chce pozostać w czołówce firm na rynku. Podstawą jest wykorzystanie narzędzi gospodarki opartej o wiedzę i informację. Obszar usług księgowych i finansowych również stara się podążać za postępem i nieustannym doskonaleniem się.

Sukces każdej firmy wynika wprost z efektywności jej procesów. Podnoszenia sprawności działań i jednocześnie obniżania ich kosztów. Współczesne technologie pozwalają na realizację tego celu dzięki procesom digitalizacji i automatyzacji. To, co jeszcze kilka lat temu było produktem pracy specjalisty, dziś jest dostępne jako funkcjonalność zawarta w programie.

Właśnie dlatego powstała Altera – nowoczesne biuro rachunkowe, stawiające na wykorzystanie nowoczesnych technologii, aby ułatwić i przyśpieszyć kluczowe procesy księgowe. Bliska współpraca z sektorem windykacji, firmą Payhelp, w ramach synergicznie funkcjonującego systemu, stanowi kolejny, milowy krok w jej rozwoju.

Księgowość w dobrych rękach

Nie wyobrażamy sobie dziś pracy i komunikacji bez internetu. Światowa sieć jest dziś autostradą służącą do porozumiewania się, wymiany danych oraz sprzedaży produktów i usług. Mimo to jeszcze do niedawna, przed pandemią Covid-19, praca w biurze i bezpośrednie spotkania z klientami wydawały się nieodzowną częścią biznesowego rytuału. Nieodzowną tylko pozornie, o czym łatwo przekonujemy się każdego dnia.

Altera zdecydowała się postawić na integrację procesów i takie dopracowanie usług, aby maksymalnie wykorzystać zalety gospodarki informacyjnej. Współczesny przedsiębiorca wystawia elektronicznie swoje faktury, wykonuje płatności i podpisuje dokumenty urzędowe korzystając z e-PUAP. Oprócz tego składa sprawozdania finansowe i podatkowe, używając internetu. Nowoczesne biuro rachunkowe dokłada wszelkich starań, aby dostosować się do nowych standardów.

Sprawne administrowanie procesami księgowymi wymagało stworzenia cyfrowego środowiska pracy, które umożliwia:

  • porządkowanie dokumentów (faktur, płatności, przelewów);
  • dotrzymywanie terminów oraz komunikację z Urzędem Skarbowym;
  • komunikację z przedsiębiorcą oraz kluczowymi partnerami Altera, oferującymi usługi towarzyszące (windykacja i finansowanie).

Porządek w płatnościach

Uporządkowanie własnych spraw dokumentowych, faktur, płatności i rozliczeń, jest podstawą do właściwego zarządzania relacjami z  klientem. Sprzedając swoje produkty lub usługi chcemy mieć pewność, że płatności za nie przyjdą na czas, a jeśli się tak nie zdarzy, to że będziemy wiedzieć jak zareagować.

Terminowość spływu należności jest warunkiem rzetelnego rozliczania się ze swoich zobowiązań. Problemy z nieopłaconymi fakturami sprzedażowymi wpędzają również najlepiej prosperujące firmy w poważne kłopoty, a nawet doprowadzają do ich bankructwa. Tutaj, za każde pobłażliwe zachowania można zapłacić wysoką cenę.

Dobry system księgowy będzie sygnalizował przeterminowane faktury, tak aby przedsiębiorca mógł przypomnieć się swoim dłużnikom i odzyskać należności. Statystycznie, większość przeterminowanych faktur jest płacona z lekkim opóźnieniem, jednak zdarzają się także sytuacje, gdy zwykłe przypomnienie nie odnosi skutku.

Windykacja z Payhelp

Warunkiem sprawnej windykacji jest skrupulatność dokumentów księgowych. Jeżeli brakuje nam umowy, zamówienia, faktury, dokumentów przewozowych, potwierdzenia przyjęcia towaru to ściąganie należności jest utrudnione. Niestety, ale bałagan sprzyja dłużnikom i należy zrobić wszystko, aby go unikać. Można powiedzieć, że skuteczna windykacja zaczyna się w biurze księgowym.

Windykacja staje się znacznie prostsza, gdy dokumenty są uporządkowane. Przedsiębiorca może wtedy w łatwy sposób przekazać fakturę do windykacji w Payhelp, która współpracuje z firmą księgową.  Zaletą takiego rozwiązania jest zaoszczędzony czas, wysoka skuteczność oraz łatwy dostęp do zleconej sprawy przez panel online.

Podsumowanie

Altera (nowoczesne biuro rachunkowe) wraz z Payhelp (windykacja i wsparcie w windykacji) proponują kompletny ekosystem administracji finansami przedsiębiorcy pozwalający mu skupić się na tym, co najważniejsze, czyli na rozwoju swojego biznesu.

 

Zaznacz aby ocenić ten wpis
[Wszystkie: 6 Średnia: 4.3]

Jakich informacji szukasz?

Możemy Ci pomóc

KONTAKT

Masz pytania dotyczące usługi Payhelp?
Chętnie odpowiemy. Napisz do nas:

Napisz swoje pytanie i podaj swój e-mail w formularzu.

    Podaj numer telefonu - oddzwonimy

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest właściciel platformy internetowej Payhelp - BEST S.A. z siedzibą w Gdyni przy ul. Łużyckiej 8a. Podane przez Panią/Pana dane będą przetwarzane w celu obsługi Pani/Pana zgłoszenia. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych

    Załóż darmowe konto